C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

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 Résultat de la recherche de DESCH., Oeuvres Q., t.5 
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     AISE     
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Aise sont ceux qui n'ont pas d'enfants : Car qui les a [les enfants], tenir fault grant mesnage, Nourrice avoirn oyr braire et crier, Vestir, chaucier, pain, vin, lait et fromagr, Buche, charbon, pain et char pour mengier, Chambres et lis, drapeaux, linge a couchier, Bers a bercier, et sentir leur ordure, Six ou sept ans que ceste dance dure : Qui enfans a ne lui fault autre estrille ; Ja bien n'aura fors que malaventure : Aise sont ceulx qui n'ont ne filz ne fille. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 260).

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     AUMÔNE     
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L'aumône est faite : [Expr. utilisée pour faire entendre à qqn qu'il ne doit pas insister, qu'il n'y a rien à espérer] Allez (à Dieu), l'aumosne est faite : Humble dame, regardez moy. En pité, car d'amours marvoy. J'ay pour li mainte angoisse traitte. - Certes, amis, je n'ay de quoy : Alez a Dieu, l'aumosne est faicte (...). - Fuiez, trop me chargiez d'annoy, Alez a Dieu, l'aumosne est faicte. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 359). Tous en ventant se recommandent ; Mais la dame n'est pas parfaicte S'elle a ceulx qui ainsy quaimandent Ne dit, "Alez ! l'aumosne est faicte." (MARTIN LE FRANC, Champion dames I-II, P., 1440-1442, 69).

Rem. L'expr. est empl. au sens propre dans l'ex. suiv. de Gerson, appliquée à des mendiants qui auraient laissé passer l'heure de la donnée : Ainsy comme les povres musars qui par la ville ou par les champs yroient jouer ou s'occuperoient en parlant et riant, puis a l'un puis a l'autre, laisseroient passer le temps ; et quant ilz cuideroient venir on leur diroit : ales à Dieu, l'aumosne est faite, et si seroient moques des autrez. (GERS., Mendicité G., 1400-1401, 226)..

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     CHAT     
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[Le chat sait tirer parti de l'expérience] Chat échaudé/chat qui a le cul brulé craint l'eau : On dit qu'eschaudez yaue craint, Poissons batu fuit le fillé, Et cerf qui a esté empaint, Et chaz qui a le cul brulé (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 30). Caz eschaudez craint eaue jour et nuit ; Si fait mauvés, s'il est qui le pugnice, Paine et tourment : avisez ci trestuit : Durer ne peut royaume sanz justice. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 264).

Rem. Morawski 710 Eschaudez eve creint ; Hassell 100, E9 ; DI STEF. 147c, chat.

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     CHAT     
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[Le chat sait tirer parti de l'expérience] Chat échaudé/chat qui a le cul brulé craint l'eau : On dit qu'eschaudez yaue craint, Poissons batu fuit le fillé, Et cerf qui a esté empaint, Et chaz qui a le cul brulé (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 30). Caz eschaudez craint eaue jour et nuit ; Si fait mauvés, s'il est qui le pugnice, Paine et tourment : avisez ci trestuit : Durer ne peut royaume sanz justice. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 264).

Rem. Morawski 710 Eschaudez eve creint ; Hassell 100, E9 ; DI STEF. 147c, chat.

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     CHIEN     
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On n'apprivoise pas le chien en lui faisant mal : Faire despit, dommaige et desplaisir, Injure, annuy et toute moquerie, En lieu commun, sanz cause, et ce desir Continuer en toute seignourie A personne qui a esté nourrie En franc vouloir, et sanz li faire bien, Fait estrangier ["fait quitter"] le lieu qui le detrie : Par faire mal n'aprivois'on pas chien ! (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 281). ...mais l'en dit que pour estre compere à chien l'en n'en doit point porter maindre baston. (Lettres Ch. VIII, P., t.2, 1488, 125).

Rem. Hassell 73, 165.

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     CHOSE     
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Il n'est chose qui ne vienne à sa fin : ...Et puis convient tout aler a declin, Arbres, bestes, gens mourir par viellesce : Il n'est chose qui ne viegne a sa fin. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 378). Pour chou dist on : n'est cose, quant Dieu l'a establie, Que bien a point ne viengne. (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 589).

Rem. Hassell 75, C190.

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     COMPAGNIE     
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Il fait bon avoir compagnie : On dit qu'il fait bon avoir compaignie, Mais en mains cas s'en pass'on de legier ; Uns glous la fuit quant il a gloutonnie, Tout seulz vouldroit sa viande mangier.Hons en grace vouldroit estrangier, Sanz compaignon estre, et demourer seulx. Compaignie vouldroit bien uns tigneux, Et homs blasmez, pour un qu'ilz fussent troy. Ne sçay comment gens dorment deux par deux : En tous temps fait bon couchier a par soy. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 300).

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     CONTRAIRE1          CONTRAIRE2     
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Deux contraires ne peuvent s'aimer : Qui vielle prent, se jone est, il enrage : Deux contraires ne se puellent amer ; Si va ailleurs ; pis vault que bordelage. Se trop jone a, il ne fait que penser, Maistresse fault pour la duire et garder (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 248).

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     COUCHER     
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En tous temps il fait bon coucher à par soi : ...L'un veult dormir, l'autre veult devisier ; Contraires sont, descouvers et fruilleux, La rongne en vient, la toux, boces et cleux ; Si vault trop mieulx chascun en son recoy Dormir a part, pour le moins perilleux : En tous temps fait bon couchier a par soy. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 301).

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     DENT1          DENT2     
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Il n'est douleur que le mal des dents : Aucuns dient : "Grant peine est de veiller, D'avoir tierçaine ou fievre tout a fait, Ou mal ou ventre , ou d'estre prisonnier (...)." Maiz c'est tout riens au regart que je prens : Il n'est doleur fors que le mal des dens ! (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 4).

Rem. DI STEF. 242c, dent.

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     DENT1          DENT2     
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Les dents devant sont bonnes. "Les dents devant la langue sont bonnes ; il fait bon se taire" : Tout mal voy en chascune court, Envie, couvoitise, ordure, Traison, orgueil et luxure ; Preudommes hors, regner felons ; On n'y fait raison ne droiture. - Tais toy ; les dens devant sont bons. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 159).

Rem. Morawski 1667 : Por ce sont les dens au devant que len ne die folie ; Hassell 91, D34.

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     ÉCHAUDER     
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Échaudé craint l'eau (chaude) : On dit qu'eschaudez yaue craint, Poissons batu fuit le fillé (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 30). Eve te cuida enchanter, Les cieulx tollir et supplanter. Se ta fille te deceüt, Ta femme trop pis fait eüst. Eschauldés craint eaue chauffée ; Ainsi doubtas tu la maufée. (LE FÈVRE, Lament. Math. V.H., c.1380, 165). Nommeement Jourdain a le mort moult doutee Pour se fame qui est tant de mal apressee Et pour se gent oussy qu'elle ne soit grevee : Perte que jamais n'iert a nul jour recouvree ; Pour che cremoit Jourdain de le mer le posnee. Point ne m'en esmerveille, car personne escaudee Yaue caude redoute (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 370).

Rem. Morawski 710 : Eschaudez eve creint : Hassell 100, E9 ; DDI STEF. 277c, eau.

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     ENVIE     
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Envie est dans les cloîtres et à la cour : Par lui [envie] va chascun murmurant ; Maint debat et mainte meslee Fait chascun jour, mainte assemblée, Tousjours de l'un a l'autre court : La ne puet paix estre trouvée, Envie est en cloistre et a court. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 175). ...es cours des seigneurs Envye est sur les gouverneurs, Sur chevaliers et escuyers, Mesmement sur les officiers ; Conclusion, pour faire court, Envye est tousjours a la court (Myst. Viel test. R., t.4, c.1450, 116). Le G. soubstient ung tas de ff. rebelles, Plaines de boure, enflees de coton, Doint on feroit marchepiés et scabelles, Se tu, qui crois en leurs faulses libelles, Ne leur venois soustenir le menton. Tu viens querir cinq pieds en ung mouton, Troubler nostre eaue et accrositre le vent : Tousjours se loge envie en un convent. (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 207).

Rem. Hassell 103, E54 ; DI STEF. 299b, envie.

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     ÉTAT     
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Chacun doit être content de son état : Prince, estre doit chascuns contens De son estat selon son sens, Il ne fait bon trop acquerre Ne vouloir monter es haulz rens Dont chéent les plus acquerans De deux celles le cul a terre. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 384).

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     ÉTAT     
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Perilleux sont les grands états : Mieulx vaut mangier du potaige et des chos, Estre vestu d'un gros drap de villaige (...), Franc de son corps en seurté et en pès, Qu'estre en paour en un riche palès Et monter hault pour descendre trop bas ; Car es hauls lieux sont les vens trop mauvès : Perilleux sont par tout les grans estas. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 385).

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     ÉTRILLE     
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Qui enfant a ne lui faut autre étrille : Car qui les a [les enfants], tenir fault grant mesnage, Nourrice avoirn oyr braire et crier, Vestir, chaucier, pain, vin, lait et fromagr, Buche, charbon, pain et char pour mengier, Chambres et lis, drapeaux, linge a couchier, Bers a bercier, et sentir leur ordure, Six ou sept ans que ceste dance dure : Qui enfans a ne lui fault autre estrille ; Ja bien n'aura fors que malaventure : Aise sont ceulx qui n'ont ne filz ne fille. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 260).

Rem. DI STEF. 37a, estrille.

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     FOU1          FOU2     
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Fou ne croit/ne doute pas jusqu'à ce qu'il prenne/ reçoive (des coups) : On dit tousjours en remanbrance : "Li foul qui est de folie en voie Pert sa saison s'il ne folloie." Et moult de gens dïent souvent : "Li faoul ne doubte jucques il prent." (Liber Fort. G., 1346, 78). Ces plaies vit [Pharaon], et chascun les doubta, A Moyse fist supplimacions De les oster, dit qu'il s'amendera Et au peuple fera remissions. Dieu lui osta, mais plus d'affliccions Faisoit après au peuple et de tourment, Dont, au derrain, fu sa destruccions : On dit que fol ne doubte jusqu'il prent. (DESCH., Oeuvres Q., t.3, c.1370-1407, 145). Qui vivre veult sanz grant peril avoir, Pour eschiver de ce monde l'envie, L'estat de court doit fuir (...) ; Regner un temps, languir l'autre saison Y voit on maint, cheoir soudainement De hault en bas ; pour quoy ne la fuit on pas ? Pour ce que foul ne doubte jusqu'il prant (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 289). Ne soye mie tele, mon ame, comme ceulx desquelz dit le proverbe commun : fol ne croit jusques il prent (GERS., Mendicité G., 1400-1401, 271). ...aulcuns dient qu'iz ne se pourroient guarder d'aulcuns pechés pour Dieu et pour leur salut, comme de jurer et de luxure, Qui s'en garderoient bien ainçois qu'ilz pardissent ung franc, voir ung blanc pour cheschun deffault, comme aulcuns s'en sont guaedés par ceste maniere, si n'est que faintise de voulenté et deffault de vray foy des painnes d'enfer. Et ceulx sont comme le fol qui ne croit jusques il prent, lors se repent mais est trop tart. (GERS., 1406, Oeuvres complètes G., 205). ...il n'est rien plus veritable Que de morir, ne moing estable Que vie d'omme, on l'aparçoit A l'eul, pour quoy ce n'est pas fable : Folz ne croit jusques il reçoit. (Danse macabre C., 1485, 44).

Rem. Morawski 788 : Fous ne crient devant qu'il prent, 789 : Fous ne doute tant que il prent ; Hassell 121, F152 ; DI STEF. 375a, fou.

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     FUIR     
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[Quelle que soit la cause de la fuite, celle-ci suscite des poursuivants] Qui fuit on le chasse : "Signour, " dist Bauduins, "par le corpz saint Omer, Tous li mieudrez consaus, que je vous sai donner, Ch'est de l'issir là hors ; et horions fraper, Et abatre les glous qui nous vaurront tuer. Sé nous les espargnons as ruistes copz donner, Jammais ne nous verrons du siège délivrer ; Car .I. proverbes dist, que j'ai oï conter : Que qui fuit on le cache [on le chasse, on le poursuit]" (Baud. Sebourc B., t.1, c.1350, 269). Qui toutdis fuit, il troeve qui le cace ; Pour ce me faut en fuiant aviser : Tant ai fuï que je ressongne cace, Qui toudis fuit, il troeve qui le cace, Et si ne truis qui ma merci pourcace Enviers ma dame, et pour ce puis prouver Qui toutdis fuit, il troeve qui le cace (FROISS., Rond. B., c.1365-1394, 68). Qui fuit toudis treuve bien qui le chace (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 105). De paiiens moru la plus de .XXX. millier Et li autre s'en fuient viers le cyté arier, Et crestiiens les prendent moult for a encauchier : Et qui fuit on le kache. (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 588). Qui fuit, il trouve qui le chasse. (LEFÈVRE (R.), Hist. Troyes A., c.1464, 160). Ayde yoy, on t'aydera. Qui fuit, il treuve qui le chasse. Cy ne fault fuyr, non, il se fault arrester pour donner arrest a son anemy, et ce tout chauldement. Car ce qui se peut aujourd'uy faire ne se doit mettre a demain. Arme toy doncques et saulz de ta cité sus tes adversaires. (LEFÈVRE (R.), Hist. Troyes A., c.1464, 160). Hector qui si bel renom a Ne ma'appella, je l'appellay, Cathon de qui tant on parla (...) Ne m'acolla, je l'accollay, Il reculla, je l'acullay, Si que je le prins a ma chasse :Qui s'en fuit, il a qui le chasse. (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 194). ...celluy qui fuyt et pert ne trouve point seullement qui le chasse, mais ses amys tournent ses ennemys (COMM., III, 1495-1498, 64).

Rem. Morawski 1953 : Qui fuit il treuve qui le chace et 2270 : Soit qui fuie, asez est que enchace ; Hassell 124, F185, 186; DI STEF. 386b, fuir.

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     GOUTTE1          GOUTTE2     
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Goutte d'eau fait la pierre caver. "La goutte d'eau réussit à creuser la pierre, l'obstination peut venir à bout de tout" : Goutte d'yaue fait la pierre caver, Si fait aussi continuacion De poursir, retenir, demander (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 152).

Rem. Hassell 129, G44.

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     JEUNESSE     
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Il faut que jeunesse se passe : Pour le doulz temps et pour l'acoustumance Que j'ay aprins et le veu que fait ay D'Amour servir [...], Me vueil a lui humblement acquiter Et tout mon fait lui vueil recommander, En suppliant qu'elle m'ait en sa grace, Si je suy viel, sanz mon corps despiter, Car en tous fault que jonesse se passe ! (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 213). Les aultrez dyent : "O beaux sirez, il convient jonesse passer ; trop bien me convertiray et viveray chastement en ma vieillesse." O faulse et decepvable esperance ; quantz milliers de gens as tu perduz et perderas ; plusieurs sus ceste esperance muerent en leur fole jonesse sans repentance. (GERS., 1402 ? , Oeuvres complètes G;, 565). Se vous ne fussiés plus que saiges, Pieça vous y fuissiés bouté ; On doibt cognoistre les visaiges Et premier sçavoir les usaiges De mariage fort doubté, Qui maintes gens a reboutté ; Mais quoy, soit cheval ou asnesse, Tousjours fault -il passer jonesse. (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 827).

Rem. DI STEF. 453b, jeunesse.

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     LAINE     
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On connaît mal le mouton à la laine : L'en congnoist mal le mouton a la layne ; Tel malice leur voulenté amayne A leur effort ; rouges sont dessoubz l'ele : C'est droitement Jhesus sur une pele. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 10).

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     MOQUEUR     
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A grand moqueur faut grande moqueresse : De telz gens compte ne tien, Chanter puelent ["peuvent"], mais le sifler detien : A telz chanteurs respondez courte messe ; Du fust qu'ilz font rendez leur le merien : A grant moqueur fault grande moqueresse. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 51).

Rem. Hassell 167, M179 ; DI STEF. 555a, moque, moqueur, moquerie

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     MOUVOIR     
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Qui bien est, s'il se meut, il erre : Dist cilz qui chut, "caille ay prins belle, Bien deçus suy par ma cautelle ; Qui bien est, s'il se muet, il erre : Cheus suy, par folie nouvelle, De deux celles le cul a terre." (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 384).

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     PEINE     
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À grand peine sont gens de cour loyaux : Prince, bon fait querir son sauvement Et corrigier, comme anciennement, Les meurs mauvais de celles et de ceaulx Qui gouvernent les cours communement, Qu'a grant paine sont gent de court loyaulx. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 401).

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     POISSON     
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Poisson battu fuit le filet : On dit qu'eschaudez yaue craint, Poissons batu fuit le fillé, Et cerf qui a esté empaint, Et chaz qui a le cul brulé (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 30).

Rem. DI STEF. 715a, poisson.

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     ROYAUME     
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Royaume ne peut durer sans justice : ...Lors pert prince son demaine qui fuit, Par son deffault son souverain office, Quant ne soustient ce qui son droit conduit : Durer ne peut royaume sans justice. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 264).

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     SIEN     
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Chacun fait du sien à sa guise : Vous qui voulez le monde chastier et qui monstrez les vices qu'on y fait, Faictes a droit, chastiez vous premier, Ne vous chaille ja de l'autruy meffait, Car un chascun est chargié de son fait. D'autrui meffait n'est vengence en vous prinse [l. prise pour la rime] Selon la loy ; riens n'y vault vostre brait : Car un chascun fait du sien a sa guise. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 326).

Rem. Morawski 354 : Chacun ne fait pas du sien a son talent ; Hassell 62, C29.

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     VENT     
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En hauts lieux sont les vents très mauvais : Mieulx vaut mangier du potaige et des chos, Estre vestu d'un gros drap de villaige (...), Franc de son corps en seurté et en pès, Qu'estre en paour en un riche palès Et monter hault pour descendre trop bas ; Car es hauls lieux sont les vens trop mauvès : Perilleux sont par tout les grans estas. (DESCH., Oeuvres Q., t.5, c.1370-1407, 385).

Rem. Hassell 246, V52 ; DI STEF. 879b, vent.

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